lördag 4 maj 2013

Reason 7


Reason 7 är här!
Jag har haft fullt upp de senaste dagarna med att testa den nya mjukvaran och jag måste säga, den är grym!

De viktigaste nya funktionerna är:

  • Den visuella eq:n (den gör det mycket enklare att använda eq och filter snabbt och enkelt, man kommer dessutom åt den både från mixern och från racket)
  • Möjligheten att enkelt kunna "routa" kanaler till bussar gör det mycket enklare att skapa stora ljudbilder och enkelt hålla koll på dem.

Det känns som Resons skapare Propellerheads går från klarhet till klarhet. Det blir fler och fler som använder Reason. Programmet särskiljer sig från övriga storheter på marknaden som Ableton Live, Cubase och FL Studio genom att man har större frihet i Reason. Man kan egentligen koppla ihop allt och låt allt styra allt.

Kända artister som nyttjar Reason är tex:
  • Kill The Noise
  • Surkin
  • Preditah
  • Felix Cartal
  • Lucky Date
Är du intresserad av att lära dig Reason så kan jag rekommendera
  • Boy In A Band (detta är en riktigt bra sida för att komma igång, sjudagarslåtarna är riktigt bra! Här gör Dave en låt på sju dagar och varje dag går han igenom vad han gör och varför.)
  • Dorincourt på youtube (jag har följt hans tutorials sen jag började och hand har ett riktigt bra hantverk!)
  • Lucky Date Tutorials (han har vart med länge och han gör sjuka låtar, lär dig hans knep på hans youtubekanal).

Har ni frågor så posta gärna en kommentar!
Har ni musik gjord i Reason så posta en länk så kolla jag in den!


Spread the Love





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar